Nästan en vecka har gått...

...av detta nya år, 2009. Vad har man åstadkommit då? Nada, nothing! Hittills har jag bara tagit det lungt, städat lite och umgåtts men människor som jag vill umgås med. Men imorgon börjar vardagen, Kaylie skall vara på dagis kl 09.00 och det känns faktiskt lite..... skönt.

Nej,
inte att "slippa" Kaylie, utan att allt återgår till normala rutiner. Jag har någonting som får mig att kliva upp på morgonen och som tvingar mig att sätta på mig kläder och gå ut, har varit ute väldigt lite i år...  Kanske borde börja ta tag i mina nyårslöften också... NÅGON SOM VILL BÖRJA PÅ FRISKIS MED MIG?
Snäääällaaa?

Hittade en lista hos Surstrumpas kompis Kicki, har läst lite bloggar här och där och det känns som väldigt många har listor så därför snodde jag hennes "2008 års sammanfattnings lista". Hoppas det är ok.....

Året var 2008

1. Gjorde du något i år du aldrig gjort förut?

- Hmm antagligen, massor med "förstagången med Kaylie/ Alicia saker) men inget som jag kommer på sådär direkt...

2. Höll du några av dina nyårslöften?

- Jag gav faktiskt inga.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?

- Japp, Martina

4. Dog någon som stod dig nära?

- Nej, tack och lov.

5. Vilka länder besökte du?

- Inga, har inte varit utomlands sen 2005... =(

6. Är det något du saknar år 2008 som du vill ha år 2009?

-Balans, sinnesfrid.... ;-)

7. Vilket datum år 2008 kommer du alltid att minnas?

- 26 och 27 juli...

8. Vad är det största du gjort 2008?

- Fött mitt andra barn och köpt lägenhet

9. Största misstaget?

- Oroat mig och misströstat över jobbet.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?

- Nej, några vanliga förkylningar... också mjölkstockningen förståss... =(

11. Bästa köpet?

- Lägenheten!!! Utan tvekan.

12. Vad spenderade du mest pengar på?

- Lägenheten....

13. Gjorde någon dig riktigt glad?



14. Vilken låt kommer alltid att påminna dig om år 2008?

- Sommarplågan... I´m yours? (Jason Mraz)

15. Var du gladare eller ledsnare i jämförelse med tidigare år?

- Ledsnare i början men sen började det ordna upp sig.. =)

16. Vad önskar du att du gjort mer?

- Levt i nuet... uppskattat allt och alla jag har i mitt liv.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?

- Oroat mig, misströstat, bittrat,

18. Hur tillbringade du julen?

- Hemma, för första gången! Med Stephan, barnen, Crille, Pappa, Jessica, Jakob och Anita.

19. Blev du kär under 2008?

- Nej, om man inte ska vara klyschig och räkna med Alicia..

20. Favoritprogram på tv?

- CSI, Criminal Minds, Grays Anatomy, Coupling

21. Hatar du någon nu som du inte hatat i början av året?

- Jag hatar nog inte någon alls... orka slösa energi på det.... men det finns ju vissa personer jag gärna undviker... ;-)

22. Den bästa boken du läste i år?

- Snabba Cash och Aldrig fucka upp (ljudbok), läste inte så många fler böcker tror jag...

23. Vad gjorde du på din födelsedag?

- Den var lätt, jag födde barn. =)

24. Finns det någon som gjorde ditt år ännu bättre?

- Det finns många som betytt mycket, men Stephan, Kaylie och Alicia är ju det självklara valet...

25. Vad fick dig att må bra?

- Umgås med familjen, ta långa bad (slippa familjen), samt umgås med vänner ("få egentid")

26. Vilken kändis var du mest sugen på?

-Collin Farrell, som alltid, tror jag...? Men mindre i år än tidigare... hmmm...?

27. Vem saknade du?

- Det är tyvärr flera av mina vänner som jag har träffat alldeles för lite i år ex: "fab 5" och Linnea...

28. De bästa nya människor du träffade?

- Hmmm, har nog inte träffat nån ny, inte som haft nån större inverkan på mig iaf... 



Sådär ja... 5 minuter av soulsearching...
Nu är jag redo att ge 2009 en ärlig chans.

Kommentarer
Postat av: Kikki

Klart det var okej :)

Jag snodde ju 101-saker-att-göra listan, som för övrigt måste kollas upp hur jag ligger till, kommer aldrig att klara det, men det vore ju kul att se hur man ligger till ändå :)

2009-01-09 @ 13:47:20
URL: http://minbubba.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0