2008-10-24

Har precis varit på återbesök hos mödravårdscentralen, det har gått 12 veckor sedan Alicia föddes och allting är bara bra. Måste säga att det kändes mkt spännande att ställa sig på vågen....... tada, jag väger idag exakt lika mkt som jag gjorde vid inskrivningen dvs 67,8kg. Skulle ju inte skada att gå ner 5kg men det kommer.

Ikväll ska vi iväg och titta på tapeter för imorgon kommer mamma och Kurt för att assistera (eller var det vi som skulle assistera och dom fixa??) med omtapetsering av vardagsrummet samt stängning av en dörr.
Wiiie! *gör en liten glädjedans*
Sen ska den nya soffgruppen inhandlas, kommer bli så j*a snyggt. Får lägga in några före och efterbilder senare.

Var för övrigt på utvecklingssamtal på dagis igår, allt verkar gå enligt planerna med den större fröken också. Hon är inne i "egofasen" just nu, dvs allt är MITT :MIN MAMMA, MIN PAPPA, MIN ALICIA, MIN VAGN, MIN KUDDE, MIN NAPP osv
Det är tydligen en väldigt viktig fas att gå igenom för att hitta det egna jaget och för att bli en självständig individ, kan ändå inte hjälpa att jag tycker det är lite pinsamt i lekparken ibland. När hon kan ställa sig och skrika MIN MAMMA! bara för att någon kommer  närmare än 2 m ifrån mig...
Annars så ligger hon tydligen väldigt bra till med sin språkutveckling, hon har ett stort ordföråd för att vara 2år. Kaylies fröken tyckte rent allmänt att hon var ett litet "glädjepiller", oftast på bra humör och att hon sprider det omkring sig. Jag spricker av glädje och stolthet. MIN KAYLIE! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0