Hmmm, trodde jag aldrig när jag var 15

Mailade nyss lite fram och tillbaka med en gammal klasskompis från grundskolan (P), hon hittade mig på Facebook och frågade lite försiktigt vilka det var på bilden som jag har där.
(Det vill säga denna)

Det visade sig att hon inte visste att jag fått Alicia.
Hon berättade även att en annan tjej från vår klass ska ha barn i april, grattis S, det känns rätt sorgligt faktiskt, att vi har tappat kontakten så pass att vi inte vet sådana saker om varandra längre.

Kommer fortfarande ihåg somrarna i Nordenholm, när vi (J,F,C,T &K) cyklade till skolan och lyssnade på Counting Crows.
När vi planerade att vi skulle bo i ett stort kollektiv, eller åtminstonde köpa en sommarstuga ihop, där vi kunde vara med våra respektive familjer. Att vi skulle hämta ut den som först blev senil av oss från ålderdomshemmet och ta en bil och köra utför ett stup som Selma och Louice, jag blir faktiskt alldeles ledsen när jag tänker på det. Vad hände med oss?

Ja självklart har vi blivit vuxna och alla dessa ngt barnsliga ideer känns ju inte lika bra längre men helt ärligt, vi har knappt kontakt med varandra. Nä nu ska jag ta och ringa flickorna i veckan, det får räcka nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0