God afton kära läsare. =)

Stephan är långledig nu i jul, vilket är otroligt skönt (det finns klara fördelar med att jobba på kontor) så idag var hela familjen i lekparken. Kaylie gungade och hade skoj medans Alicia sov i vagnen, den lilla tjejen var nog lite traumatiserad efter sin 5månaders vaccination som jag passade på att lämna över till hennes pappa. Nej då, hon var enligt Stephan jätteduktig och gnällde bara lite. Jag är dock glad att jag slapp, för jag hade nog tyckt att det var jobbigare än vad hon tyckte... =(


Nu på kvällen var jag in till stan och fikade med Empa, står och väntar på bussen borta vid höghuset där vi bodde förut och jag kan inte annat än säga att jag är så otroligt glad att vi inte bor kvar där. Utanför huset (runt pizzerian) cirklar ca 7 killar i övre tonåren och de j*a idioterna skjuter fyrverkeripjäser. De tänder dem slänger dem på marken och tycker det är hur kul som helst att de flyger iväg åt nått oberäkneligt håll. Vill bara påpeka att det inte var nån liten smällare utan riktiga fyrverkerier som lyser och smäller högt. Jag tycker verkligen inte om saker som smäller, speciellt inte när det är så pass omogna idioter som håller på med det. Morr och fräs!!! Nu kunde jag tack och lov hoppa på bussen och åka därifrån, men hade jag fortfarande bott i det huset hade jag varit vansinnig. Det sista jag såg innan bussen åkte var en polisbil som kom glidande runt hörnet, jajaja det är säkert jag som är en sur gammal kärring, men jag tål inte sånt respektlöst beteende. Tänk på barnfamiljerna, hundägarna och de som helt enkelt är rädda för skiten. Nyårsafton är helt ok, sålänge man skjuter med respekt för andra, dvs inte på marken mot människor... Nu är kl 23:30 och jag hör fortfarande att de håller på...

Dax att sova, har massor att göra imorgon. Bitter fi**an önskar er en god natt! =)


Kommentarer
Postat av: Moster surstrumpa

Jag hörde rykten om att det finns julmust kvar...

Vi ses imorrn min lilla bitterfi**a!!

Puss och kläm och gott nytt år!!

2008-12-31 @ 16:14:10
URL: http://thejessa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0