Bra helg

Japp, det har varit en bra helg. Kan ju börja från början....

Fredag: Kaylie var jätterförkyld och fick därför stanna hemma från dagis, men eftersom hon ändå var på bra humör så var det bara mysigt.  På kvällen var jag och åt middag på Friday´s vid stureplan tillsammans med några tjejer från jobbet. (Anna, Empa, Madde och Veronika)
      
Det blev 3rätters och en del dricka på det, sen kom förlaget att åka till fridhemsplan och möta upp Aziz på Nivå. Lät som en kul ide men när vi kom fram insåg jag rätt snart att jag personligen drog upp medelåldern bland tjejerna på stället med ca 3 år. Hmmm.... Så när de andra sedanbestämde sig för att åka vidare till "Hirschenkeller" (rätt osäker på stavningen där) så beslutade jag mig för att åka hem till familjen. Hemma halv 2, mätt fortfarande rätt nykter och nkt nöjd med kvällen.

Lördag: Fridas son Tedde fyller snart 5år, så på lördagen var vi bjudna på kalas. Kaylie hade sina julaftonskläder och sina nya prinsess skor, dessa bar hon själv i en påse och var mkt noga med att inte glömma när vi skulle hem.
  

Kan inte fatta att Tedde är 5 år, FEM ÅR! Jag minns fotfarande när jag fick sms:et att Frida fått en son, jag var på jobbet och om jag inte har helt fel så firade jag med att gå ut på Katarinavägen och röka! Hahahaha!

Söndag: Idag har vi varit i Farsta centrum och fikat med Ewa och hennes kille Kenneth. Det var verkligen sjukt länge sedan jag träffade Ewa, mkt kul att höra att det går bra för henne och att hon fortfarande trivs med jobbet. Det är hon och framförallt Linnea som får mig att längta tillbaka, inte till det som jag lämnade men till hur jag vet att det kan vara...

Har ju "tagit striden" om Kaylies nattningar. Dvs vi sitter inte där inne tills hon somnat längre utan efter att vi läst saga så säger vi godnatt och sen går vi ut. Vi har ju sagt ganska länge att det är så vi ska göra, men eftersom hon fick en lillasyster att dela oss med så kände vi att det var värt den timmen varje kväll för att hon skulle känna sig trygg.
Hur som helst bestämde vi oss för att det var dax och efter tre kvällar med lite gnäll så funkar det nu över förväntan, hon har till och med "kört ut" Stephan de två senaste kvällarna.

Nu ska jag koka lite kaffe och sen är det dax för film.

Kommentarer
Postat av: Moster

Jag saknar mina gos!!!

2008-12-09 @ 11:38:16
URL: http://thejessa.blogg.se/
Postat av: Din fanclub

Det måste ha varit en jävla lång film det där...



Mvh//Ett troget fan

2008-12-17 @ 01:46:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0